Fri frakt over 2 000,-

30 dagers åpent kjøp

Rask levering over hele landet

Reklamasjon

Har du mottatt en vare fra Heik.no som er ødelagt, eller som det er noe annet galt med ber vi deg ta kontakt med kundesenteret på epost. Vi er avhengig av å motta reklamasjoner på epost fordi vi må dokumentere alle avvik på et produkt skriftlig for leverandør. 

Send eposten til

Punktene under er viktig informasjon som må sendes i meldingen:

  • Ordrenummer (dette finner du på ordrebekreftelsen og under Min Konto > Ordreoversikt)
  • Årsaken til at du vil reklamere på produktet.
  • Vi trenger også bilde av feilen. Video kan også sendes. Bilde og/eller video må tydelig gjengi feilen.
  • Hvis varen har en unik merking som f.eks. serienummer eller produksjonsnummer er det viktig at du sender oss.
  • Ditt navn, adresse og telefonnumme.

 

Når din melding er sendt vil kundesenteret bekrefte mottak og gjøre en vurdering av reklamasjonen. 

En reklamasjon kan ta noen dager å behandle, da vi ofte må ta leverandøren av produktet i dialog. Normalt vil du få svar på saken innen 5 virkedager.

Du har i de fleste tilfeller 2 år på å sende inn en reklamasjon iht Forbrukerkjøpsloven. Slitasje og ødelagte slitedeler på produkter som har det er ikke reklamasjonsårsak. 

Varer som elektronikk, som er ment å vare mer enn 2 år, er det 5 års reklamasjonsrett på.

Vi gir garantier i henhold til Forbrukerkjøpsloven som tilsvarer reklamasjonsretten på 2 år. 

Noen produkter fra enkelte produsenter har garantitid som er lenger enn Forbrukerkjøpsloven. Dette er i tilfellet spesifisert i produktbeskrivelsen.