Fri frakt over 2 000,-

30 dagers åpent kjøp

Rask levering over hele landet

Hvordan returnere varer

Enkel retur er en viktig del av vår kundeservice og her finner du prosessen som må følges for å benytte deg av angreretten, eller av andre årsaker sende tilbake en vare.

For å returnere varer gjør du følgende
  1. Gå til Min Konto > Ordreoversikt
  2. Merk varen du vil returnere. Varen finner du i ordren den ble bestilt under.
  3. Fyll ut skjemaet og send.

Du vil motta en fraktetikett på email. Etiketten skriver du ut og fester på pakken som skal returneres. Vær oppmerksom på at returforsendelser må emballeres godt, og om du benytter deg av angreretten skal varen leveres oss i ubrukt tilstand, uskadet og i original emballasje. Kostnad for returfrakt belastes kjøper og trekkes fra refusjon før utbetaling. Mer info finnes under Kjøpsvilkår.

Normalt svarer vi innen 24 timer på virkedager fra vi har mottatt skjemaet. Vanligvis får du svar godt innenfor tiden, men ved stor pågang kan det ta litt ekstra tid. Skjemaet kobles automatisk til din konto og aktuell ordre, slik at du hele tiden har oversikt og kan se all kommunikasjon i saken.

Normal behandlingstid fra vi mottar returforsendelsen er 2-5 dager. Ved stor pågang vil det kunne ta noe lenger tid. Gjelder returårsaken en reklamasjon tar det litt lenger tid, da alle reklamasjoner må videreformidles leverandøren av det aktuelle produktet. Du kan følge all kommunikasjon mellom deg og vårt kundesenter under Min Konto.

Beløpet vil utbetales til ditt kontonummer så raskt returen er behandlet og godkjent. Kontonummeret beløpet overføres til er det du oppga i skjemaet du sendte tidligere. Tidsrommet fra utbetaling til beløpet er synlig på din konto er vanligvis 2-4 virkedager. 

Det er ytterst sjeldent at en retur ikke godkjennes av kundesenteret. I de tilfellene dette faktisk skjer er det fordi returnert produkt var ødelagt, brukt og/eller ikke befant seg i original, uåpnet emballasje (angrerett), eller fordi returårsak og forklaring ikke samsvarer med faktisk produkttilstand (reklamasjon). Ved en ikke godkjent retur kan vi sende deg produktet tilbake og du vil bli belastet for fraktomkostninger (må forhåndsbetales). Alternativt kan du hente produktet fra vårt lager.

Om ikke ofte, så hender det at vi gjør feil. Har du mottatt varer du ikke har bestilt eller om det er noe annet feil ved din bestilling, så tar du kontakt med oss på . Vi ordner raskt opp.

Hos Heik.no har du 30 dagers åpent kjøp. Det er en utvidet angrerett som gir deg god tid til å evaluere kjøpet.

Det er viktig å bemerke seg at angreretten og 30 dagers åpent kjøp ikke gjelder hvis du ikke henter ut pakken. Du kan be transportør sende pakken i retur, eller du kan hente den ut og sende oss et returskjema ved å benytte prosedyren forklart over. Om pakken ikke hentes ut og du ikke har foretatt deg noe for at den skal sendes oss i retur vil du belastes 500,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg på egen separat faktura.

30 dagers åpent kjøp og angrerett gjelder kun hvis varene sendes tilbake ubrukt, uskadet og i uåpnet emballasje, slik at de kan selges som nytt. 30 dagers åpent kjøp og angretten gjelder ikke persontilpassede varer.

Er du i tvil om du kan benytte deg av angreretten kan du ta kontakt på